Praca właściciela sklepu / e-commerce managera to ciągłe ulepszanie procesu sprzedaży. Najprostsza operacja prowadząca do zwiększenia sprzedaży to podniesienie konwersji czyli taka optymalizacja budowy i działania sklepu aby było łatwe proste i przyjemne zarówno na telefonie jak i na laptopie. Oto sprawdzone metody podnoszenia konwersji:

SPOSÓB #1  OFERTA OGRANICZONA W CZASIE

To potężny motywator do finalizacji zamówienia, na pewno widziałeś  w sklepach informacje:  Pozostało tylko 3 szt. w tej cenie / Do końca promocji został 1 dzień  3 godziny 23 sekundy /  Już za chwilę dzień Matki następny dopiero za rok…

SPOSÓB #2  WYELIMINUJ OBAWY

Gdy prosisz o zrobienie czegoś obcego człowieka to zawsze w jego głowie pojawia się obawa. Tak samo w sklepie internetowym, klienci często wycofują się i uciekają ze strony z powodu obaw. Wyeliminuj najważniejsze z nich aby podnieść konwersję, wszystkich nie jesteś w stanie usnąć ale postaraj się usunąć te najważniejsze: brak kontaktu, informacji o firmie, telefonu, za mało informacji o produktach, brak informacji o wysyłce, reklamacjach, zwrotach czy gwarancjach

SPOSÓB #3  WŁAŚCIWY RUCH

Jeżeli prowadzisz  sklep akwarystyczny to potrzebujesz ruchu zainteresowanego akwarystyką. Jeżeli kupujesz tysiące wizyt albo maili osób, które są zainteresowane czymś innym to nigdy nic nie sprzedasz. Dopasowanie ruchu do produktów generuje konwersję. Celem twoich działań jest poznać i zrozumieć klienta tak dobrze, aby produkt sprzedawał się sam. Jeżeli chcesz podnieść konwersję musisz dowiedzieć się o swoich potencjalnych klientach: jakie strony odwiedzają, jakie blogi czytają, w jaki sposób szukają twoich produktów lub usług, w jaki sposób porównują i oceniają produkty, czego oczekują, na czym im nie zależy i co możesz wyrzucić ze swojej oferty.

SPOSÓB #4  LUDZIE OCENIAJĄ PO WYGLĄDZIE

Niestety tak jest i nic tego nie zmieni. Widzisz piękne owoce w supermarkecie i  trochę sfatygowane na bazarku. Które kupisz? Jeżeli jedziesz autobusem to chętniej usiądziesz obok młodej dziewczyny czy obok bezdomnego. To brutalna prawda ale 99.9% ludzi zrobi to samo. Ten sam mechanizm działa na każdej stronie, w każdym sklepie. Stary, mało profesjonalny projekt graficzny czy słabej jakości zdjęcia produktów odstrasza.  Wygląd sklepu ma kolosalny wpływ na konwersję. Jeśli nie jesteś w stanie zainwestować w indywidulany projekt (cena rynkowa ok. 5000 zł ) to zamów piękny szablon i poproś o jego dostosowanie. Zamkniesz się w cenie 1 000 zł  a będziesz mógł spać spokojnie wiedząc że klienci nie uciekają, pamiętaj że dobry projekt będzie pracował dla ciebie ok 2-3 lat.

SPOSÓB #5  SPRZEDAWAJ NIESPRZEDAJĄC

W wielu przypadkach najlepszym sposobem na sprzedaż jest chęć zainteresowanie tematem, rozpoczęcia relacji. Sprzedawaj nie sprzedając jak mawiają najlepsi handlowcy.  Zaangażuj osobę na stronie, najlepiej tak aby zostawiła adres email dzięki, któremu możesz rozpocząć komunikację. Dokładnie tak samo  jak zdobycie numeru telefonu dziewczyny która ci się spodobała 🙂 Właśnie w ten sposób buduje się bazy email, o których dowiesz klikając poniżej link do porady jak sprzedawać przez email.

JAK OBNIŻYĆ KOSZT PŁATNEJ REKLAMY

WSPARCIE PO SZKOLENIU

Każdy UCZESTNIK szkoleń otrzymuje bezpłatnie 12 miesięcy wsparcia doświadczonego e-commerce managera

Poznaj historie sukcesu innych sklepów internetowych, które powstały po szkoleniu e-commerce.

Efekty po szkoleniu